-
Laurids og Sofie afslører deres fremtidsplaner
-
Sofie takker nej til reklamejobs efter "Bachelerette"
-
Anton fra “Bachelorette” jubler: Nu er vi kærester!
-
To timer efter hjemkomst: Laurids tvunget til at rejse ud af landet
-
Det tænkte Sofie under kysset med Oliver
-
Winnie Topp efter operation: Giver status på helbredet
-
Hvor sødt! Sådan har Laurids og Sofie foreviget minderne fra "Bachelorette"
-
Petra forklarer: Derfor bliver "Bachelor" fravalgt til fordel for "Bachelorette"
-
Carl-Emil havde særlig kvinde med på rød løber
-
Simon om kærligheden efter "Bachelorette": Jeg har lidt kørende
-
Se alle billederne: Så vild var "Bachelorette"-finalen
-
Adam afviser Reddit-rygter
-
Mie og Adam gik fra hinanden efter seks måneder: Derfor taler de ikke sammen i dag
-
Adam blev væk fra finalefesten: Nu forklarer han årsagen
-
Gravide Mille Funk stråler på rød løber: Starter mødregruppe med Jenna
-
Sofie Martinusen afslører sød historie bag nyt look
-
Lauritz fandt kærligheden i flyet på vej hjem fra "Bachelorette"
-
Adam udeblev fra "Bachelorette"-finale: Nu reagerer Mie
-
Mie og Adam blev kærester efter "Bachelorette": Sådan går det i dag
-
Adam ked af det efter brud: "Jeg blev chokeret"
Da Jette Torp fik børnebørn, tog hun en vild beslutning
Det vendte op og ned på sanger og sangskriver Jette Torps liv at få børnebørn.
Da Jette Torps ældste datter, skuespiller Sofie Torp, blev mor, første ganng, fik hun samtidig sit første barnebarn. Hendes lille perle, Olga, der er født med autisme. Og fra det øjeblik, hun kom til verden, gjorde hun stort indtryk på sin mormor, forklarer Jette Torp i et interview med Hendes Verden, uge 26.
– Fra begyndelsen har hun vist os, at hendes rejse er en anden end andres børn. Hun er helt vidunderlig. Og hun har lært mig så utroligt meget. Det bliver hun ved med. Hun udvikler sig hele tiden, og vi, der er tæt på hende, udvikler os med hende.
Ud over at have lært Jette Torp meget om livet, triggede lille Olga i starten også en ny sårbarhed i hende.
– Jeg blev pludselig meget bevidst om, at jeg jo ikke skal være her for altid. Og bekymret for, hvordan hun skal klare sig, når vi, der er tættest på hende, er væk. Men nu ved jeg, at det kan hun. Hun er så forbløffende stærk, fortæller hun.
Vild beslutning
Den nødvendighed man mærker, når man bliver mor, oplevede Jette Torp, forsvandt, da børnene flyttede hjemmefra en efter en. Men da hun fik børnebørn, vendte følelsen tilbage – og da hun en dag sad i bussen på vej hjem til Jylland efter et besøg hos børnebørnene, træf hun en vild beslutning.
– Jeg mærkede det fuldstændig tydeligt, en dag jeg sad i Kombardo-bussen. Det regnede ned i mig som en selvfølge: Jeg skulle selvfølgelig bo på Sjælland, hvor mine børn – og nu også børnebørn – bor, fortæller hun og fortsætter:
– Jeg rykkede alt op i en alder af 60 år og flyttede mig. Det var vildt at sige til alle mine nærmeste: Nu forlader jeg jer! Og der er selvfølgelig mennesker i Jylland, jeg savner. Og som savner mig. Men jeg kan samle hele min flok af børn, børnebørn og svigerbørn omkring det spisebord, jeg engang havde lyst til at sætte ild til, og det føles helt rigtigt, at det er lige her, jeg skal være nu.
Læs hele interviewet med Jette Torp i denne uges Hendes Verden, hvor hun bl.a. fortæller mere om at blive skilt to gange og om en særlig angstfølelse, som har fulgt hende siden barndommen.